|
Τα Δικαιωματά μου
|
Οι Υποχρεώσεις μου
|
Συμπεριφορά
|
- Να μου συμπεριφέρονται με ευγένεια και σεβασμό.
- Να μην ασκείται πάνω μου κανένα είδος βίας .
- Να εκφράζω τα προβλήματά και τα παραπονά μου με ευγενικό τρόπο και να διενεργείται η επίλυσή τους με δικαιοσύνη.
|
- Να συμπεριφέρομαι προς τους άλλους με ευγένεια και σεβασμό.
- Να φροντίζω τον εαυτό μου και τους άλλους.
- Να απέχω από τη χρήση βίας κάθε είδους (π.χ σωματικής, λεκτικής, ψυχολογικής ).
|
Ασφάλεια
|
- Να μου δίνονται κανόνες ασφαλείας που θα εξηγούνται με ευκρίνεια και θα υλοποιούνται.
- Να είμαι εξοικειωμένος σε σωστές αντιδράσεις σε περιπτώσεις έκτακτων αναγκών (π.χ σεισμούς, φωτιά)
|
- Να ακούω τους κανόνες ασφαλείας και να τους ακολουθώ άμεσα και ανεπιφύλακτα.
- Να μετακινούμαι στο χώρο του σχολείου συνετά , ήσυχα και με τάξη.
- Να ακολουθώ τις οδηγίες των δασκάλων μου προκειμένου να διαφυλάσσεται στο έπακρο η σωματική μου ακεραιότητα.
|
Εκπαιδευτική Διαδικασία
|
- Να μου παρέχεται ποικιλία εκπαιδευτικών εμπειριών και ευκαιριών.
- Να απολαμβάνω την εκπαίδευσή μου σε περιβάλλον αδιατάρακτο που να ευνοεί τη μάθηση.
- Να έχω ενεργητική συμμετοχή στην απόκτηση της γνώσης. ( ανακαλυπτική – βιωματική μάθηση )
- Να μου παρέχεται κάθε είδους υποστήριξη προκειμένου η πρόοδός μου να είναι ομαλή, ανοδική και ευχάριστη.
|
- Να συμμετέχω σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες και εμπειρίες.
- Να προσέχω να μην αποδιοργανώνω το μάθημα.
- Να συμβάλλω στη δημιουργία περιβάλλοντος δημιουργικού προς τη μάθηση.
- Να καταβάλλω ουσιαστική προσπάθεια για εκμάθηση.
|
Επικοινωνία
|
- Να ακούγεται η φωνή μου.
- Να έχω δικαίωμα στο λόγο.
- Να μου απευθύνονται με σεβασμό.
|
- Να ακούω με προσοχή τις θέσεις των άλλων.
- Να μη διακόπτω όταν μιλούν οι άλλοι.
- Να ακολουθώ τους βασικούς κανόνες επικοινωνίας του σχολείου.
|
Σχολική περιουσία & Προσωπικά Αντικείμενα
|
- Να είμαι σίγουρος ότι τα πράγματά μου θα φυλάσσονται με προσοχή και χωρίς κίνδυνο να καταστραφούν.
- Να μαθαίνω και να παίζω σε καθαρό και τακτικό περιβάλλον.
|
- Να είμαι επιμελής τόσο για τα δικά μου πράγματα όσο και για τα πράγματα των άλλων.
- Να συμβάλλω στη διατήρηση ενός καθαρού και τακτικού σχολικού περιβάλλοντος.
- Να αναφέρω περιστατικά φθοράς ή καταστροφής της σχολικής περιουσίας από άλλους.
|