Δημοτικό Σχολείο Άριος                                                   Διεύθυνση Π.Ε Μεσσηνίας

 Αρχική |  Το σχολείο |  Τοποθεσία |  Επικοινωνία |  Χρήσιμες Συνδέσεις |  Νέα |  Αρχείο | Download   | blog
ΜΑΘΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΓΟΝΕΙΣ
 Εκπαιδευτικά Νέα  Υπηρεσιακά    Νέα  Επιμορφώσεις Σεμινάρια   Χρήσιμα Εργαλεία   Διδασκαλική Ομοσπονδία   Download - Links   Εκπαιδευτικό Δυναμικό

    Έννοια και σκοπός του δασκάλου

      Ο δάσκαλος μέσα στην ομάδα της σχολικής τάξης είναι ένα από τα μέλη της που, λόγω της σωματικής και πνευματικής του υπεροχής, κατέχει μια ιδιαίτερη θέση και παίζει ένα ιδιαίτερο ρόλο με σημαντική επιρροή στις διαδικασίες μάθησης!"(Τσιπλητάρης, Επιστημονικό Βήμα των Λειτουργών της Εκπαίδευσης, σελ.60). Επίσης ο δάσκαλος είναι ο μόνος "πέρα από το γονιό, άνθρωπος που μπορεί να σημαδέψει τη ζωή των ανθρώπων, να τον κουβαλάνε μαζί τους όπου κι αν πάνε, όσο μακριά κι αν φθάσουν , να είναι ο μόνος, εν τέλει, που μπορεί να λατρευτεί όχι ως είδωλο αλλά ξεχωριστά και ατομικά ως ανθρώπινη ουσία από χιλιάδες άλλους που τον έχουν καταστήσει μέρος αναπόσπαστο της προσωπικότητας τους."(Κωτίδης, αφιέρωμα στο περιοδικό School news)

      Βασικό του έργο είναι να οδηγήσει στην επιφάνεια την ιδιαίτερη ουσία που βρίσκεται κρυμμένη μέσα στο παιδί, να τη βγάλει από το προστατευτικό περίβλημα-κουκούλι όπου λανθάνει (ακόμη και από το ίδιο το παιδί), να την αποκαλύψει. Ξέρει επίσης πως δυο είναι τα σπουδαιότερα πράγματα που πρέπει να μάθει στα παιδιά: πρώτον, να τους μάθει να μαθαίνουν και, δεύτερον να τους ασκήσει στο να ξεχωρίζουν το ουσιώδες από το παραπληρωματικό και το άχρηστο. Όταν κερδίσει την εμπιστοσύνη τους και αρχίσουν να του φέρνουν τα κοινότυπα και τετριμμένα, στην αρχή, ευρήματα τους, καμία πλήξη δεν θα κάνει το βλέμμα του γυάλινο. Αντιθέτως, θα ανακαλύψει για πολλοστή φορά μαζί τους τα μυριάκις ανακαλυφθέντα από στρατιές των ομοίων τους ανά αιώνες, με τον ενθουσιασμό του νεόφυτου.

      Ο δάσκαλος καλείται να εκπληρώσει το σκοπό της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης δηλαδή του Δημοτικού Σχολείου που είναι η συμβολή του στην ολόπλευρη, αρμονική και ισόρροπη ανάπτυξη των διανοητικών και ψυχοσωματικών δυνάμεων των μαθητών, ώστε, ανεξάρτητα από φύλο και καταγωγή να εξελιχθούν σε ολοκληρωμένες προσωπικότητες και να ζήσουν δημιουργικά. Ειδικότερα υποβοηθεί τους μαθητές:

    • Να γίνονται ελεύθεροι, υπεύθυνοι, δημοκρατικοί πολίτες, να υπερασπίζονται την εθνική ανεξαρτησία, την εδαφική ακεραιότητα της χώρας και τη δημοκρατία, να εμπνέονται από αγάπη προς τον άνθρωπο, τη ζωή και τη φύση και να διακατέχονται από πίστη προς την πατρίδα και τα γνήσια στοιχεία της ορθόδοξης χριστιανικής παράδοσης. Η ελευθερία της θρησκευτικής τους συνείδησης είναι απαραβίαστη.

      • Να καλλιεργούν και να αναπτύσσουν αρμονικά το πνεύμα και το σώμα τους, τις κλίσεις, τα ενδιαφέροντα και τις δεξιότητες τους. Να αποκτούν, μέσα από τη σχολική τους αγωγή, κοινωνική ταυτότητα και συνείδηση, να αντιλαμβάνονται και να συνειδητοποιούν την κοινωνική αξία και ισοτιμία της πνευματικής και της χειρωνακτικής εργασίας.Να ενημερώνονται και να ασκούνται πάνω στη σωστή και ωφέλιμη για το ανθρώπινο γένος χρήση και αξιοποίηση των αγαθών του σύγχρονου πολιτισμού, καθώς και των αξιών της λαϊκής μας παράδοσης.

    • Να αναπτύσσουν δημιουργική και κριτική σκέψη και αντίληψη συλλογικής προσπάθειας και συνεργασίας, ώστε να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες και με την υπεύθυνη συμμετοχή τους να συντελούν αποφασιστικά στην πρόοδο του κοινωνικού συνόλου και στην ανάπτυξη της πατρίδας μας.

     • Να κατανοούν τη σημασία της τέχνης, της επιστήμης και της τεχνολογίας, να σέβονται τις ανθρώπινες αξίες και να διαφυλάσσουν και προάγουν τον πολιτισμό.

     • Να αναπτύσσουν πνεύμα φιλίας και συνεργασίας με όλους τους λαούς της γης, προσβλέποντας σε έναν κόσμο καλύτερο, δίκαιο και ειρηνικό.

    

Δημοτικό Σχολείο Άριος © 2010